יום שני, 13 ביולי 2015

אביתר, עכבר... מה בין אביתר לעכבר ואיך זה קשור לקבלת השונה, כנסו ותתרשמו...

בס"ד






אז אני שמחה שאתם פה חברים נאמנים, נכון להיום אני פה

ומידיי פעם קופצת לבית הקודם שלי בתפוז...

ומאחר ואתם כבר פה תרשו לי לשתף אתכם, בהמלצה על ספר 

ילדים חדש מפרי עיתה של הסופרת לאה בן שלום.

הספר נקרא : " אביתר והעכבר"

כאשת חינוך וכאימא מאוד התחברתי לתוכן ולמסר של הסיפור.


הספר מתאר סיטואציה דמיונית של מפגש בין הילד אביתר לעכבר,

 שיוצא ממקום מסתורו- החור שבקיר, בערב אחד לפני השינה.

השניים מבלים ומשחקים בעזרת מילים ומלמולים( "ביחד ולחוד ") 

 והם אף מצליחים להבין זה את זה ולמדים כי קיים ביניהם שוני.

האחד גדול ושמנמן והאחר קטן עם שפם ועל אף השוני בניהם ועל אף 

 שאינם דוברים את אותה שפה הם מצליחים להבין האחד את השני

" אין צורך במילים, לא צריך דיבור, כל אחד בעניינו עסוק, הכל ברור"( ע"מ 14).





















"וְאֶבְיָתָר צוֹחֵק צוֹחֵק,
  מַבִּיט הוּא בָּעַכְבָּר:
  צְרִיץ תּוּתָר, חָבֵר יָקָר,
  אַתָּה מַמָּשׁ מוּזָר.
  אָבּוּ דָּה בּוּדָה בּוּדָה, קוֹרְאִים לִי אֶבְיָתָר.
  הוֹי, שָׁכַחְתִּי שֶׁאֶת זֶה אַתָּה יוֹדֵעַ כְּבָר.                                                                 
  יֵשׁ לְךָ זָנָב אָרֹךְ וְגַם שָׂפָם דַּקִּיק,
  אַתָּה יְצוּר כָּזֶה מוּזָר, וְזֶה מַמָּשׁ מַצְחִיק!"





















"זֶה לֹא מַצְחִיק בִּכְלָל," הָעַכְבָּר אוֹמֵר,
"בָּלָמִי מָלַנְתָלַף, אֲנִי פָּשׁוּט אַחֵר!
  אַתָּה יֶלֶד וַאֲנִי עַכְבָּר, כָּכָה זֶה.
  אַתָּה כָּזֶה שְׁמַנְמַן, וַאֲנִי כָּזֶה רָזֶה."























באמצעות הסיפור הכובש והמרגש, למדים הקוראים הצעירים על חברות ועל קבלת האחר.

אביתר והעכבר הופכים לחברים של ממש ונהנים לבלות זה בחברת זה

 על אף שהם שונים הם מבינים שאומנם כל אחד הוא אחר,

 אך חבר תמיד נשאר חבר...

 יש לציין כי זהו ספרה הראשון של לאה בן שלמה.

כמו שכבר אמרתי שאני לתוכן ולמסר ממש התחברתי ולכן בספר זה אני 

אתכם משתפת בשמחה ועליו ממליצה באהבה ...

חברים המלצה שלי אליכם, נצלו את ימי החופש ורכשו את הספר 

לקריאה ולבילוי זמן איכות עם ילדכם ...




ניתן להשיג את "אביתר והעכבר " בחניות הספרים המובחרות,
או באתר האינטרנט    www.ofir.org.il.  

מחיר מומלץ לצרכן 45 ₪

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger