יום חמישי, 28 במאי 2015

עוגת שיבולת שועל עם ריבת תות לייט ונגיעות של קוקוס ושקדים

בס"ד






צהריים טובים מבקריי בלוג אהובים שלי!!!
אז חברים יקרים שלי, שמחה שהגעתם לצפות במתכון המצולם של
עוגת שכבות הקווקאר והריבה שהכנתי.
שמחה גם לשתף אתכם ולספר שבמסגרת שמירה על אורך חיים 

בריא ,שאליה נכנסו לאחרונה כל בני ביתי וגם לכבוד חג השבועות הממשמש ובא,החלטתי להכין בשישי ממש לפני כניסת השבת ,מתכון לעוגת שכבות טעימה במיוחד.
את המתכון קיבלתי מחברתי כוכי המקסימה, כאשר שיתפתי אותה באתגר שעמד לפני
ובעודי מאוד חוששת ומתלבטת ( מאחר ואף פעם לא עבדתי עם מצרך שנקרא שיבולת שועל),
ביטלה כוכי חברתי מייד את כל חששותי ושלחה לי מתכון לעוגת שכבות מוצלחת במיוחד.
את המתכון כך סיפרה לי, היא מכינה כבר שנים (מאז היותה נערה בקיבוץ).
טוב תקשיבו חברים העוגה יצאה מדהים ,המתכון הוא מתכון פרווה ולכן הגשתי אותו,בסיומה של ארוחת ליל השבת וכל מי שטעם ממנה, אמר שזו עוגה טעימה ושכל ביס הוא הנאה צרופה.
ואני אני פשוט התענגתי לי על המחשבה, שהצלחתי להסב לבני ביתי הנאה אמיתית ומופחתת קלוריות יחסית...
ולכן לכם חברים, אני ממליצה באהבה ואתכם משתפת בשמחה !!!
לנוחיותכם מצורף כאן המתכון והתמונות המפרטות ,
שלב אחרי שלב את הכנתו.
                              בהצלחה !!!!

מצרכים :

כוס סוכר
100 גרם חמאה רכה(אני החלפתי ושמתי מרגרינה בלו-בנד לאפייה)
2 ביצים (אני שמתי רק אחת גדולה)
 כפית תמצית וניל
2 כוסות קוואקר
 כוס קמח
1/2 כפית אבקת אפייה
1/4 כפית מלח
 כוס ריבה איכותית
( ריבת תפוזים, ריבת תות, פובידל, או מה שאוהבים,אני מרחתי ריבת תות לייט של יד מורדכי )
חופן שקדים פרוסים לא קלויים
וחופן קוקוס לאיתור העוגה

אופן ההכנה :
שמים את הסוכר והחמאה(אני שמתי מרגרינה לאפייה) בקערת מערבל, מערבלים יחד לתערובת אחידה ואוורירית.
מוסיפים ביצה (מי שרוצה מוסיף עוד אחת) ותמצית וניל ומערבלים יחד לתערובת אחידה, נעזרים במרית להורדת התערובת מדופנות הקערה.
בקערה נפרדת מערבבים קוואקר, קמח, אבקת אפייה ומלח ,
שומרים בצד 1/4 כוס מהתערובת, מוסיפים את תוכן קערת היבשים לתערובת החמאה, בשני סיבובים.
מאחדים לבצק בתבנית (גודל 28X18) מרופדת בנייר אפייה
(דרך אגב אני השתמשתי בתבנית האפייה של סולתם רדד בעלת ציפוי קרמי -תבנית איכותית ועמידה בפני שריטות תבנית שימושית לכל החיים!!! ממליצה לכם עליה נסו וגם אתם תאהבו...)
משטחים 2/3 מהבצק ומורחים על הבצק את הריבה.
(אני מרחתי את ריבת התות של יד מורדכי דלת הקלוריות)
מוסיפים לשארית הבצק את 1/4 הכוס ששמרנו מתערובת היבשים,
מאחדים לקבלת פירורי בצק מפזרים את השקדים והקוקוס מעל הריבה, מפזרים את פירורי הבצק על הריבה באופן שווה.
אופים בחום של 180 מעלות, 25-30 דקות, עד הזהבה,
מקררים לחלוטין וחותכים לריבועים בגודל 5X5 ס"מ.




והרי לכם התוצאה הנפלאה, עוגת שכבות שחוסלה תו מספר דקות....

מאחלת בהצלחה ובתאבון לכל מי שיכין את המתכון !!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger