יום שלישי, 1 במרץ 2016

גם בגרות וגם מקצוע, כן זה אפשרי....

בס"ד

גם בגרות וגם מקצוע, כן זה אפשרי....



חברים שלי,
רוצה לשתף אתכם בחוויית ההורות שלי, כאמא לילד מתבגר עם לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז, שהלימודים הם ממנו והלאה...
לא פשוט לבן שלי כלל עם כל הנושא הזה שנקרא למידה, מבחינתו בית ספר זה עונש, כל יום חופש בשבילו זו ממש חגיגה.
ועכשיו כשאנחנו אוטוטו עומדים בפני הבחירה עם מה נילמד ומה צופן לו העתיד, גיליתי שקיים במשרד החינוך, מסלול טכנולוגי מקצועי: גם בגרות וגם מקצוע.
החינוך הטכנולוגי והמקצועי במשרד החינוך הינו מסלול לימודים המתחיל מכיתה י' ועד כיתה יב'.
החינוך הטכנולוגי נלמד בכ- 860 בתי ספר בפריסה ארצית מלאה, מדן ועד אילת.

לומדים בו כ- 140,000 תלמידים, שהם 38% מכלל התלמידים בקבוצת הגיל.








החינוך הטכנולוגי מציע כיום 25 מגמות לימוד שונות, מגוונות, שמקיפות תחומי עניין רבים: הנדסת תוכנה, רובוטיקה ומכונות, אלקטרוניקה, מגוון מקצועות העיצוב, ביוטכנולוגיה, מקצועות הניהול העסקי, רכב, אפיה ובישול, חשמל, בניה ואדריכלות, תקשורת ומדיה, עיצוב אופנה וטיפוח החן ועוד.




תלמידי החינוך הטכנולוגי יכולים לקבל דחיית שירות ולהמשיך לכיתה יג' ולקבל תעודת טכנאים. כאשר הם ממשיכים לכיתה יד' הם מקבלים תעודת הנדסאים. (כיום, ישנם בתי ספר רבים בהם אפשר לקבל תעודת טכנאי כבר בסוף כיתה יב').





וואלה, מבחינתי כאמא שכל הזמן חוששת לעתיד בנה, פשוט מגשימים לי חלום.
 לחשוב שבני יכול לבחור תחום שהוא מאוד מחובר אליו
(במקרה שלנו,תחום התקשורת והמדיה)בו הוא יכול להתמקצע וגם לסיים את התיכון עם תעודת בגרות ....
מאחר ושותפתי בידיעה ואני סמוכה ובטוחה שייש עוד הורים כמוני וילדים כמו בני, שמתחבטים באותה דילמה,אני משתפת את הכלל ומצרפת באהבה,
קישור לקבלת מידע נוסף:

http://edu.gov.il/special/4u/students/subject/technologie-subjects/Pages/default.aspx



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger