יום שישי, 26 באוגוסט 2016

סַבָּאמֶן וְתַעֲלוּמַת הַכַּרְבֹּלֶת הַגְּנוּבָה



בס"ד



אחה"צ טובים חברים ברוכים תהיו...
בוחרת לשתף אתכם בעוד המלצה על ספר ילדים נפלא שנקרא 
"סַבָּאמֶן וְתַעֲלוּמַת הַכַּרְבֹּלֶת הַגְּנוּבָה" מאת שמואליק לוי.
שמואליק לוי הוא איש עסקים מצליח, בעלים של חברת תיירות בינלאומית, לוי הוא גם סב לארבעה נכדים, אשר להם הוא מרבה לספר על גיבור-העל "סבאמן", שנברא כדי להציל ולעזור לכל מי שזקוק לסיוע.
הספר סַבָּאמֶן וְתַעֲלוּמַת הַכַּרְבֹּלֶת הַגְּנוּבָה הוּא הרִאשׁוֹן בְּסִדְרַת הַיַּעַר הַקָּסוּם, שעתידה להכיל מספר ספריי המשך.
סַבָּאמֶן וְתַעֲלוּמַת הַכַּרְבֹּלֶת הַגְּנוּבָה הוּא סֵפֶר רִאשׁוֹן בְּסִדְרַת הַיַּעַר הַקָּסוּם, שֶׁגִּבּוֹרָהּ הוּא סַבָּא כֹּל יָכוֹל.
"סבאמן" הוא הסבא וגם גיבור-העל של איתמר, מיכאל ואלכס, המצוייד בכוחות מיוחדים, בעוז ובתושיה שמאפשרת לו למצוא פתרונות לכל בעיה. 






סבאמן נקרא לעזרתם של בעלי החיים הדרים בספארי ברמת גן אשר בלילה הופך להיות ליער קסום. 
ליער הקסום איש אינו מגיע למעט סבאמן שדואג לחיות היער ומציל אותם מכל צרה.
סבאמן מחזיר לתרנגולת את הכרבולת ומסייע לתפוס את הגנב המחוצף.


"אִישׁ אֵינוֹ מַגִּיעַ לַיַּעַר הַקָּסוּם הַזֶּה שֶׁמִּתְקַיֵּם רַק בַּלַּיְלָה, וְאִישׁ אֵינוֹ יוֹדֵעַ עַל קִיּוּמוֹ – בַּבֹּקֶר הוּא חוֹזֵר שׁוּב לִהְיוֹת סָפָארִי רָגִיל שֶׁמְּבֻגָּרִים וִילָדִים מְבַקְּרִים בּוֹ לַהֲנָאָתָם.
הַיָּחִיד שֶׁיּוֹדֵעַ עַל קִיּוּמוֹ וּמְבַקֵּר בּוֹ לְעִתִּים קְרוֹבוֹת – כְּדֵי לִשְׁמֹר עַל סְבִיבָה יְרֻקָּה, נְקִיָּה וְטוֹבָה לְבַעֲלֵי הַחַיִּים – הוּא סַבָּא שְׁמוּלִיק, הַיָּדוּעַ בְּכִנּוּיוֹ: סַבָּאמֶן."



תוך כדי הקריאה, הקוראים מבינים כי דמותו של סבאמן הוא אינו אחר מאשר סבם של הילדים בסיפור, או אולי זה הנטוע בדמיונם – הנרתם לפתרון הבעיה, כאמור, ומצליח במשימתו לגאוות נכדיו.


השימוש בגיבור על בשילוב עם סיפורי חיות מעצים את הטקסט ואת ערך חווית הקריאה שלו, ומאפשר לתאר עולם סיפורי שמושתת על אלמנטים של הטבע (סיפור שמתרחש ביער) אשר מושכים את לב הקורא הצעיר.

דמויות החיות המואנשות, על יחסיהן והבדליהן הטבעיים המובנים, מאפשרות למסור רעיונות חיוביים באופן עקיף בגישתו אך ישיר בחדירתו – כבמשלים הקלאסיים.
כמו כן, הוא מחדיר לסיפור פעולה אקטיבית, יוצר מתח ועניין ומעורר ציפייה לדמות הגיבור המוכרת שתבוא ו"תציל את המצב", ציפייה זו יוצרת גם המשכיות ורצף עבור הקוראים הצעירים. 

                     







ההרפתקאה נקשרת זו בזו למסכת אחת שלמה של אכפתיות לסביבה ולחי, ושל הכרה ביכולת להשפיע ולקבל אחריות על עולם הטבע. 




מבנה הסיפור מעניין מאוד, הוא מתחיל בקורות הדמויות מנקודת המבט של מספר-על, אך עד מהרה, משנתבסס הקונפליקט, נקודת מבטו נוסקת אף יותר והקורא מבין שהארוע עד עתה התרחש בסיפור-לפני-השינה ששומע ילד על מיטתו.

יש כאן מבנה המרחיב את המודעות למעשה הסיפר ולמעשה הקשב, מודעות המעמיקה את ההנאה מהטקסט.


ממליצה באהבה ומשתתפת בשמחה!!!

ניתן להשיג את "סַבָּאמֶן וְתַעֲלוּמַת הַכַּרְבֹּלֶת הַגְּנוּבָה" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה לאור "אופיר ביכורים" בכתובת www.ofir.org.il.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger