יום שישי, 19 באוגוסט 2016

עוגת סברינה עשירה וטעימה....

בס"ד








ברוכים תהיו בבואכם....
איזה כייף שבאתם, לצפות במתכון המצולם של עוגת הסברינה המפנקת,שהכנתי לבני משפחתי לכבודה של שבת המלכה ...
למישהו מכם חברים יצא לברר אודות הסברינה ומהו מקורה???
אז אני בדקתי וגיליתי כי הסברינה (בצרפתית: Savarin, סָוָורָן)
היא בעצם עוגת שמרים טבולה בסירופ סוכר מבושם ברום וממולאת בדרך כלל בקצפת או קרם.
מקור הסברינה במטבח הצרפתי בחבל לורן והיא קרויה על שמו של בריה סאווארן, גסטרונום צרפתי.






הסברינה פופולרית גם בקונדיטוריה האוסטרו-הונגרית
והגיעה גם לישראל שם הייתה פופולרית מאוד בשנות ה-60,
פופולריות שהלכה ופחתה עם השנים בעיקר בגלל שהגרסה
המקומית הייתה נחותה בהרבה מזו הצרפתית וכללה בין השאר
חומרים מייצבים, חומרי טעם וריח סינתטיים וצבעי מאכל.


אני מצאתי מתכון מוצלח באתר שנקרא על השולחן "על השולחן"
ומזמינה אתכם לנסות אותו לאחר שאני ניסתי והצליח לי, בני ביתי ממש אהבו ... אפרופו העוגה יוצאת נהדר ושימו לב יש בה רק 2 ביצים!
ולכן לכם אני ממליצה באהבה ואתכם משתפת בשמחה !!!לנוחיותכם מצורף כאן המתכון והתמונות המפרטות, שלב אחרי שלב את הכנתו.
                        

                              בהצלחה !!!!

מצרכים לעוגה:









כוס ו- 1/4  סוכר
כוס ו-1/2 קמח
1 שקית אבקת אפיה
1 סוכר וניל
2 ביצים
1 שמנת חמוצה.( אני שמתי גביע "גיל" במקום)

להרטבת העוגה

1 כוס מים רותחים
3 כפות סוכר
1 כוס מים רגילים












לקצפת שמעל

2 שמנת מתוקה (אני שמתי רק אחת)
2 כפות סוכר(אני שמתי סוכר חום)


אופן ההכנה :



























תחילה לנפות את הקמח מי שנוהג לנפות כמובן ולהוסיף את הסוכר,
סוכר הוניל ואבקת האפייה ולערבב הכל היטב.










להוסיף ביצה לערבב ואז להוסיף את השנייה ולערבב היטב






להוסיף את השמנת החמוצה (אני הוספתי לבן במקום)



לערבב את כל המצרכים היטב



























לשמן תבנית מלבנית ולצקת לתוכה את התערובת ולהכניס לתנור
לאפות בחום בנוני 35 דקות עד שהיא זהובה מלמעלה ולבדוק עם קיסם.
וכשהעוגה מוכנה ... אומנם היא נמוכה יחסית, אך אל דאגה
אחרי שנמרח את הקצפת, היא תראה הרבה יותר גבוהה..







להקציף 2 שמנת מתוקה (אני שמתי רק אחת) ו2כפות סוכר
(אני שמתי סוכר חום)












להכין את הרוטב מ:
1 כוס מים רותחים, 3 כפות סוכר, 1 כוס מים רגילים
כשהעוגה צוננת לשפוך מעליה את הקצפת























ומעל כל הקצפת ניתן לפזר תותים ואגוזים, שיעשירו את טעמה של העוגה בעונת החורף...






ובקיץ ניתן לעטר את העוגה עם מיטב פרות העונה...





בתמונה כפי שעינכם רואות השזיפים והדובדבנים על העוגה מככבים. 
אז מה אתם אומרים, רוצים ביס חברים????
מאחלת בהצלחה ובתאבון לכל מי שיכין את המתכון !!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger